Når muslimer er mange nok Rapport fra Robert Spencer 
Muslimsk forfølgelse af kristne“Find jeres våben frem,” befalede Jaffar Umar Thalib, (billede) en 40-årig muslimsk gejstlig, på indonesisk radio i maj 2002. ”Kæmp til sidste blodsdråbe.” (1) Målet for denne jihad var indonesiske kristne. Kristne, forklarede Jaffar, var “krigsgale vantro” (kafir harbi), der ikke fortjente nogen nåde. Denne betegnelse var ikke bare en stylistisk sprogblomst fra Jaffar. Tværtimod. ‘Kafir harbi’ er en kategori af vantro, der klart bliver beskrevet i islamisk teologi. Ved at anvende dette udtryk ophidsede Jaffar ikke alene sine tilhængere til voldsudøvelse, men fortalte dem, at deres handlinger var teologisk sanktionerede. Jaffars ord fik konsekvenser. Dødstallet blandt de indonesiske kristne i det kaos, der fulgte, blev anslået til så meget som 10.000 med yderligere utallige tusinder gjort hjemløse.(2) Journalist Rod Dreher rapporterede i 2002, at Jaffar Umar Thalibs jihadist-gruppe ’Laskar Jihad’ også havde ”tvangskonverteret tusinder flere og ødelagt hundrevis af kirker.”(3) Det, der skete i Indonesien blev af den internationale presse behandlet som et isoleret tilfælde. I virkeligheden var den voldelige jihad der imidlertid en del af den igangværende muslimske forfølgelse af kristne i hele den islamiske verden. Denne vold, der giver mindelser om barbariske religiøse konflikter for syv hundrede år siden, er nutidig religions lille beskidte hemmelighed. Af frygt for at fornærme muslimers følelser har det internationale samfund kigget den anden vej og dermed tilladt denne forfølgelse at foregå i det skjulte. Ingen andre steder legitimeres religiøs snæversynethed af helligt skrift – i dette tilfælde Koranen – eller af et betragteligt antal religiøse ledere – i dette tilfælde imamer. Ingen andre steder har religiøs snæversynethed så blodige konsekvenser. Ingen andre steder foregår sådant religiøst snæversyn stort set uden kommentarer for slet ikke at tale om fordømmelse fra menneskerettighedssamfundet. Muslimers forfølgelse af kristne er blevet en dagligdags begivenhed, der gentages med skrækindjagende frekvens i muslimsk kontrollerede områder over hele verden, men især i Mellemøsten. Myrdede kristne præster i Irak 5. april 2008 blev Youssuf Adel – en assyrisk-ortodoks præst ved St. Peter og Paul-kirken i Bagdad – dræbt i en ’ drive-by shooting’, da han var ved at åbne lågen til sit hus.(4) 
Dette angreb skete bare uger efter, at Ærkebiskop Paulos Faraj Rahho (billede) fra den kaldeansk-katolske Kirke blev dræbt efter at være blevet kidnappet i den irakiske by Mosul 29. februar sammen med tre andre kristne, der også blev dræbt. 12. marts ringede bortførerne til en kirke i Mosul for at meddele, at Ærkebiskop Rahho var død og for at fortælle, hvor liget befandt sig.(5) Mens moskeer knopskyder over hele Vesten, er kristne præster blevet en truet art i Irak. 
I oktober 2006 tog en syrisk-ortodoks præst, Fr. Boulos Iskander (billede), på indkøbstur efter bilreservedele i den irakiske by Mosul. Han blev aldrig set i levende live igen. En muslimsk gruppe kidnappede ham og forlangte til at begynde med en løsesum på 350.000 dollars; de sænkede siden dette til 40.000 dollars, men tilføjede et nyt krav: Fr. Boulos’ sogn skulle fordømme de mildt kritiske bemærkninger om islam, som Pave Benedikt en måned tidligere havde fremsat i en tale i Regensburg i Tyskland, og som havde forårsaget optøjer overalt i den islamiske verden. Løsesummen blev betalt, og kirken opsatte lydigt tredive store opslag over hele Mosul, der fordømte Pavens udtalelser. Alt sammen til ingen nytte: da Fr. Boulos’ jordiske rester blev fundet, var han ikke alene blevet myrdet men også parteret. Fem hundrede kristne deltog i begravelsen. En præst, der betragtede forsamlingen, bemærkede: ”Mange flere ønskede at deltage i begravelsen, men var bange. Det ser ikke godt ud for os i øjeblikket.”(6) Derom hersker der ingen tvivl. Mordene på disse tre præster skete på baggrund af en tiltagende fare for kristne i Irak. I marts 2007 bankede islamiske bander på dørene i kristne nabolag i Bagdad og forlangte betaling af ’jizya’, den religionsbaserede skat, islamisk lov pålægger kristne, jøder og andre ikke-muslimske grupper, der bor i muslimske lande.(7) Samtidig trues kristne kvinder over hele landet med kidnapping eller døden, hvis de ikke bærer hovedtørklæde. I overensstemmelse med traditionelle islamiske juridiske restriktioner på kristne, der “åbenlyst udstiller vin eller svinekød” (med ordlyden fra en lovmanual, der er godkendt af Cairos anerkendte Al-Azhar Universitet) er spiritusforretningers indehavere i Irak ligeledes blevet truet.(8) Mange forretninger er blevet ødelagt, og ejerne er flygtet. Rent faktisk er halvdelen af landets 700.000 førkrigskristne flygtet fra landet siden 2003. Der er kun gradsforskelle i den vold, de udsættes for. Selv i det forholdsvis sekulære Saddam Hussein-Irak, hvor den berygtede vicepremierminister Tariq Aziz var en kaldeansk-katolsk kristen, var det lille kristne samfund udsat for tilfældig vold fra det muslimske flertal. Udover udbrud af regulær forfølgelse blev kristne rutinemæssigt presset til at afsværge deres religion og gifte sig med muslimer.(9) I dag strømmer irakiske kristne ind i Syrien, eller – hvis de kan – ud af Mellemøsten i det hele taget. En irakisk forretningsmand, der nu bor i Syrien, sørger over, at ”mindst 75% af alle mine kristne venner er flygtet. Der er ingen fremtid for os i Irak.”(10)
HVORNÅR VIL ((( DR ))) BEGYNDE AT SENDE UDSENDELSER OM ISLAMS GERNINGER UDEN FOR DANMARKS GRÆNSER ((( EEN TIME ))) HVER DAG MELLEM KLOKKEN 23 og 01 ??? DER ER JO MANGE LANDE,HVOR DER BOR MUSLIMER,SÅ DER ER JO MEGET SOM ((( DR ))) KAN OPLYSE OS UVIDENDE LICENS-BETALERE OM. JEG VIL KORT NÆVNE NOGLE AF DE LANDE,SOM ((( DR ))) KAN OPSØGE,FOR AT FINDE ((( KONKRET VIDEN ))) OM ISLAM.
AFGHANISTAN ALBANIEN ALGERIET ASERBAJDSJAN BAHRAIN BANGLADESH BENIN BRUNEI BURKINO--FASO CAMEROUN COMORERNE DJIBOUTI ELFENBENSKYSTEN FORENEDE--ARABISKE--EMIRATER GABON GAMBIA GUINEA--BASSAU GUINEA GUYANA INDONESIEN IRAK IRAN JORDAN KASAKHSTAN KIRGISTAN KUWAIT LIBANON LIBYEN MALAYSIA MALDIVERNE MALI MAROKKO MAURITATIEN MOZAMBIGUE NIGER NIGERIA OMAN PAKISTAN PALÆSTINA QATAR SAUDI--ARABIEN SENEGAL SIERRE--LEONE SOMALIA SUDAN SURIAM SYRIEN TADSJIKISTAN THAD TOGO TUNESIEN TURKMENISTAN TYRKIET UGANDA USBEKISTAN YEMEN OG EGYPTEN.
KÆRE ((( DR ))) HVIS JEG PERSONLIGT ØNSKER,AT FLYTTE TIL ET LAND,HVOR DER IKKE LEVER MUSLIMER,HVILKET LAND KAN I SÅ ANBEFALE,AT JEG SKAL FLYTTE TIL ???
KÆRE ((( DR ))) JEG FORMODER,AT DER HELE TIDEN HAR FOREGÅET EN UDVIKLING I OVENSTÅENDE LANDE EFTER 2002,OG DENNE UDVIKLING,VIL JEG SOM LICENSBETALER MEGET GERNE VIDE MERE OM.JEG HÅBER IKKE, AT DET ER AT FORVENTE FOR MEGET ??? - - - ??? M.V.H Saxo-Poul
|